דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפורמה בהליכי פשיטת רגל 

מאת    [ 01/05/2014 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 3645 פעמים ]

הליך פשיטת הרגל, עד לאחרונה, היה הליך ארוך טווח בו נכנסו החייבים בשערי בית המשפט אך לא ידעו מתי ייצאו משערי בית המשפט כשהחלטת הפטר (פטור מחובותיהם לנושים השונים) בידיהם. לפיכך ישנם תיקים רבים בבית המשפט המחוזי המתנהלים במשך שנים כשהחייבים משלמים במסגרת צו הכינוס שניתן להם תשלומים עתיים, מגישים דוחות חודשיים ו"זוכים" מפעם לפעם להיפגש עם השופט על מנת לבחון את מצבו של פושט הרגל בהליך עצמו.

עשרות ואולי מאות תיקים מתנהלים שנים רבות כשעיקר ההליך עבר עוד בשנה הראשונה לבקשתו של החייב לפשיטת רגל. הדבר הביא עומס מצד אחד על המערכת המשפטית, מן הצד השני על הכונס הנכסים הרשמי אשר ממשיך לקבל בקשות לפשיטת רגל מחד אך איננו מסיים את ההליך כנגד חייבים.

גם החייבים וגם הנושים סבלו מהמסכת הזו אשר מחד לא מתקדמת לשום מקום ומאידך אין נקודת ציון בו ניתן יהיה לומר כי תיק זה נסתיים בחלוקת כספים לנושים, ככל שהדבר מאפשר ומתן פטור מחובות לחייב ולאפשר לו להמשיך בחייו או יותר נכון להתחיל בחייו הכלכליים מהתחלה. 

לפני כשנתיים הכריז משרד המשפטים - כונס הנכסים הרשמי על רפורמה חדשה בהליכי פשיטת הרגל.  רפורמה זו מטרתה לקצר את משך חיי התיק מפתיחתו ועד למתן ההפטר של פושט הרגל ובכך להפוך את ההליכים במסגרת הזו מצד כל הגורמים ליעילים, אפקטיביים ומהירים יותר .

הרעיון המרכזי הוא לתחום את הליכי פשיטת הרגל לשנה וחצי החל ממועד פתיחת התיק ועד למתן הפטר כשבזמן זה יתכנן המנהל המיוחד את יציאת החייב מההליך מחד ותשלום לנושים וזאת בתוך לוח זמנים מיועד, בהתאם לנסיבות החייב, במועדים לפירעון החובות או חלקם לנושים, עד להפטרת החייב וסגירת התיק במסגרת פשיטת הרגל.

בדיקת תביעות חוב

כאמור, עם הגשת בקשת החייב לפשיטת רגל, מגיש החייב, רשימת נושים הידועים לו ואף שולח אליהם את צו הכינוס על מנת לידעם כי נכנס להליך של פשיטת רגל. לנושים אלה יש פרק זמן של חצי שנה להגיש תביעת חוב ולפיה יסבירו לגורמים המשפטיים כיצד נוצר החוב, מהו סכומו וכיוב'.

בשלב זה ייבחן המנהל המיוחד את תביעות החוב ואף ייאשרם בהתאם לחוק ולתקנות וייגבש מצבת נושים חדשה בהתאם לנושים אשר הגישו את תביעות החוב וסכומם.

‏או אז יגבש המנהל המיוחד תוכנית פירעון של תביעות החוב אשר יכולה להעריך איזה סכומים או אחוזים מהחוב צפויים הנושים לקבל ותוך כמה זמן, וזאת על פי הנחיות המנהל המיוחד ולוחות הזמנים אותו יקבע המנהל המיוחד. במקרים בהם אין לחייב נכסים ברי מימוש יכול להיקבע מראש כי תוך מספר תשלומים של צו התשלומים יופטר החייב מהחוב ובכך יינתן הפטר מותנה.

הנה כי כן קציבת ההליך במסגרת זמן כאמור וכמתוכנן ברפורמה מאפשרת הן לנושים והן לפושט הרגל לראות את האור בקצה המנהרה ונותנת אף נק' ציון לסיום ההליך.

מאידך אם בית המשפט יקבע כי לחייב אין יכולת פירעון, הוא יקבל צו הפטר מיידי, בכפוף לכך שנמצא בחקירת המנהל המיוחד כי החייב הסתבך בחובות בתום לב ובך יביא הדבר לקיצור התקופה בה החייב נמצא בהליכים.

הליכי פשיטת הרגל עברו הליך רפורמה חשוב אשר מביא בעיקר את החייבים השונים אל השוקת....

משרד עורכי דין יניב בסט ושות' ממוקם בתל-אביב במיקום אשר מאפשר הגעה נוחה מכל כיוון ונותן מענה לצרכיהם של לקוחות עסקיים ופרטיים. משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם עורכי דין נוספים וזאת על מנת ליתן מענה כולל ומקיף בכל תחומי המשפט ללקוחות המשרד בהתאם לצורכיהם. בין לקוחות המשרד נמנים חברות מסחריות (הן על בסיס פרטני והן על בסיס שוטף), אנשי עסקים, חברות שיווק הפצה וייבוא, לקוחות פרטיים ועוד. שכר הטרחה זוכה לתשומת לב מיוחדת וזאת על מנת להתאימו לצורכי הלקוח, תוך שימת דגש על טובת הלקוח כערך עליון. אנו מחויבים ליחס חם, אישי, אנושי ודיסקרטי לכל פונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב